Zichten

DecoCare Zichtprocedure 

Om zeker te weten dat hulpmiddelen passen bij de instelling is het mogelijk om hulpmiddelen eerst “op zicht” aan te vragen. Op deze manier voorkomen we samen dat hulpmiddelen ongebruikt in de voorraadkast komen te liggen. Vrijwel al de producten van DecoCare mogen vrijblijvend getest worden. 

Zichten mogen aangevraagd worden door een zorgprofessional (zoals ergotherapeuten en verpleegkundigen). Zij overzien de gehele problematiek rond de cliënt. Samen met de zorgprofessional overleggen we een redelijke zichtperiode. 

Bij twijfel adviseren wij jou graag bij de keuze voor het juiste hulpmiddel. 

Vraag het ons gerust!


Voorwaarden van testen

1. Aanvragen 

  • Via zichtknop webshop 
  • Via mail info@decocare.nl 


2. De aanvraag moet voorzien zijn van 

  • Contactgegevens aanvrager 
  • Afleveradres 
  • Eventueel contactgegevens afleveradres 

3. Levering Hulpmiddel door DecoCare 

  • In degelijke verpakking 
  • Met zichtbon 

4. De zichtbon is voorzien van 

  • Uniek zichtnummer 
  • Gegevens cliënt 
  • Contactpersoon 
  • Omschrijving hulpmiddel 
  • Testperiode in dagen 
  • Gemaakte afspraken 
  • Retouradres


5. Tijdens zichtperiode 

  • Mag u het hulpmiddel op een normale manier gebruiken en onderhouden tenzij er een andere afspraak is gemaakt 


6. Na de testperiode 

  • Neemt aanvrager contact op met DecoCare om zichtproduct te evalueren. (mail, telefonisch of via afspraak) 

7. Er volgt een keuze 
  • Retour sturen hulpmiddel 
  • U bent tevreden en behoudt het hulpmiddel, het hulpmiddel wordt gefactureerd 


8. Hulpmiddel voldoet niet aan verwachting 
  • U stuurt hulpmiddel retour in degelijke verpakking met zichtbon 
  • De retourkosten zijn altijd voor rekening van de instelling of de cliënt 
  • Altijd zichtbon of gegevens afzender mee retour sturen 
  • Let op! Ook eventuele hoezen mee retour sturen 
  • Op zichtbon staat het retouradres vermeld 
  • De klant is verantwoordelijk voor hulpmiddel tot deze weer door DecoCare retour gemeld wordt (verzendbewijs met track en trace bewaren) 
  • In overleg met DecoCare start je een test bij een andere cliënt


9. Bij beschadigingen of vermissing 

  • Bij beschadigingen of vermissing van hulpmiddel zal in overleg de schade verhaald worden bij de gebruiker of aanvrager 

  • 10. Problemen rondom bereikbaarheid Wanneer er na einde zichtperiode geen contact meer mogelijk is met de aanvrager/cliënt zal de zichtaanvraag als order worden gezien en zal een factuur volgen 



       


x
Ben jij een zorgverlener? Meld je nu aan en maak
gebruik van;
  • Speciale prijzen voor professionals
  • Korting voor jouw cliënten
  • Hulpmiddelen op zicht aanvragen
  • Bestellen op factuur
Meld je dan hier aan
Vul hier jouw persoonlijke toegangscode in: